Friday, May 14, 2010

Di taman ini


ku masih saja duduk dan menunggu di taman ini...
taman dimana kau dan aku selalu disini..
selalu kau berikan aku puisi-puisi terindahmu...
walau ku tau engkau bukanlah pujangga..

empat tahun yang lalu di taman ini...
kau minta aku menjadi kekasih hatimu...

tiga tahun yang lalu di taman ini
kau dan aku rayakan satu tahun cinta kita di taman ini

dua tahun yang lalu di taman ini
kau tetap yakinkan aku... cintamu hanya untuk ku dan masih hanya untuk ku..

dan,,,,, satu tahun yang lalu masih di taman ini jua...
tiada yang berubah, semua nya masih di taman ini...

tapi kini,,,,,,

tak ada lagi seperti tahun-tahun yang lalu
tak ada puisi terindah mu
tak ada lagi pesta kecil kita...

ku masih saat disini menunggu, entah apa yag ku tunggu...
mesti ku tau kau tak pernah lagi ada di taman ini
dan ku tau saat ini kau pasti melihatku
di taman surga yang lebih indah,,
Oleh: Fatimah Sari Azzahra Harahap

0 comments:

Post a Comment